Vårt förlossnings brev.

FÖRLOSSNINGS BREV
Amanda & Richard Murati

Amandas Personnummer. ******-****
Richards Personnummer. ******-****

Hejsan förlossningen!
Amanda och Richard heter vi, och vi ska föda vårat barn här hos er.
Här kommer lite punkter om hur vi vill ha vår förlossning. I skrivandets stund är vi i vecka.30 och det kan hända att saker och ting ändras under resans gång, med vad vi vill och inte vill. Men det här är i alla fall våra önskningar i det stora hela.

Vi väntar vårt första gemensamma barn, men detta är Amandas tredje barn. Här kommer lite information om hur dom förgående förlossningarna har gått. Förlossningarna har gått relativt fort ca.4-5h. När jag kommit in till förlossningen har jag inte varit öppen mycket men hade ett väldigt intensivt värkarbete och öppnade mig snabbt bägge gångerna. Pga de intensiva värkarbete sjönk hjärtljudet på bebisen. Mina bägge förlossningar har inprincip varit likadana. Jag har inte haft någon smärtlindring om man inte räknar med lustgasen som jag använde flitigt under första förlossningen, men inte alls under den andra förlossningen pga att jag blev illamående och kräktes.

Denna förlossningen önskar vi:
•En vattenförlossning, så vi önskar få en barnmorska som känner sig trygg med detta.
•Richard vill ta emot bebisen.
•Vill gärna ha in ett gåbord och pilatesboll ifall jag vill variera under värkarbete.
•Att vi får vara så självständiga som möjligt.
•Vill inte ha värkstimulerande dropp.
•Ingen smärtlindring (eventuellt lustgasen om det funkar bra denna gång).
•Rörelsefrihet, får lätt panik om jag känner mig ”bunden/fast”.
•Vill inte att moderkakan ska stressas ut, vill alltså inte ha livmoderssammandragande injektion om nöden inte kräver de.

Våra krav denna förlossningen är:
•Sen avnavling, vi vill själva se att navelsträngen är slapp och vit innan Richard klipper den. Det betyder också att vi inte vill att den klampas.
•Vi vill INTE att ni tar några prover på navelsträngen.
•Att vi får tydliga och ALL information om förloppet under förlossningen.
•Att bebisen får komma upp på bröstet direkt.
Vi är två engagerade och pålästa blivande föräldrar som vet vad vi vill. Så länge förlossningen går bra och inget riskfyllt händer hoppas vi att ni respekterar våra önskningar så att denna förlossningen får bli ett gott och kärleksfullt minne.
Vänliga hälsningar, Amanda och Richard

Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Toppen brev! Blev verkligen inspirerad.

Upp