Min sleeve

Ligger i soffan med ny gaddad arm, i 2 år har jag hållit på med en sleeve på min vänstra arm. Motivet är dom fyra års tiderna, jag började med Vinter, efter Vinter blev det Vår och igår körde vi Sommar. Förhoppningsvis kör vi Höst redan i jan-feb men det får ekonomin styra. Det är inte gratis att tatuera sig, tyvärr.!

Idén med att tatuera hela armen har funnits sen högstadiet, men varken pengarna eller rätt idé om VAD jag ville tatuera fanns inte förrens 5år sen.
Tatuerings stilen, som jag valt såg jag första gången på Meltdown (en tatuerings mässa),stilen kallas "realistisk". Då föddes idéen och jag visste direkt att jag ville göra ett natur motiv och vad passar bättre då än dom fyra års tiderna. Alla årstiderna är typiska Svenska.

•Vinter, en domherre, en tallkvist, kottar och snöflingor.
•Vår, en kanin unge, äppleblommor (sen ska snödroppar läggas till) 
•Sommar, en nyckelpiga, en humla, blåklint, valmo, prästkragar (sen kommer eventuellt en trollslända läggas till beroende på hur mycket arm som finns kvar) 

•Höst har jag ju inte gjort ännu men tanken är iaf att det ska bli, en räv, höstlöv, ekollon och eventuellt en gren. Men det är fortfarande på planerar stadiet. 

Just nu är nästa allt svart/vit förutom Vinter som vi har gjort i färg. Vi märkte efter ett tag att det var smartare att göra allt i svart/vit och sen ska vi ha en sittning för bara färgläggning, och det längtar jag efter. Då kommer färgen bli lika stark över hela:)

Min tatuerare heter Lotta Randén och hon är grym, jag kunde inte valt något bättre. Hon har tolkat alla min önske mål så sjukt bra och jag har aldrig blivit besviken. 
Hon tatuerar på "BläckByrån i Vårgårda" och vill ni ha något väldigt välgjort och eget rekommenderar jag henne varje dag i veckan. 
Tack underbara Lotta ♡

Här får ni sen bilden på min nygjorda gadd. 


| |
Upp