Richard

Japp Richard, han får ett helt eget inlägg eftersom det finns mycket att berätta om denna underbara man som faktiskt till och med är MIN man. 

Jag och Richard har ett minst sagt udda sätt att lära känna varandra på. En gång i tiden kallade vi nämligen samma kvinna för svärmor. Första gången jag träffade Richard blev han presenterad till mig som min dåvarande svägerskas pojkvän. Det var alltså Kennys (min dåvarande sambo) lillasysters pojkvän. 
Så som ni säkert förstår så var det inte kärlek vid första ögonkastet utan mer en vänskaps relation som kanske var något annorlunda mot andra vänskaps relationer jag haft. Jag och Richard var/är nämligen väldigt lika och det kände jag nästintill första gången jag träffade honom. Vi hade fruktansvärt skoj ihop alla fyra, alltså jag, Richard och våra dåvarande partners. 
Fick höra ofta av vänner att vi var så lika jag och Richard, det var egentligen aldrig något jag tänkte på, mer än att jag gärna var i hans sällskap eftersom vi alltid hade roligt tillsammans.

Efter några månader från det att jag först träffade Richard gjorde han och min dåvarande svägerska slut. Det kändes på ert konstigt sätt jätte jobbigt att dom inte skulle umgås med oss längre, nästan lite ångest fyllt att veta att Richard inte skulle ha vägarna förbi oss mer. Men det blev inte så Richard började jobba ihop med Kenny och vi sågs rätt så ofta ändå, han till och med sov hos oss flera gånger, eftersom han hade lägenhet flera mil ifrån jobbet då. 
Men jag kan verkligen inte säga att jag kände något för Richard då, jag hade nämligen rätt mycket annat i huvudet eftersom jag och Kenny inte hade det bra och jag ville så gärna fixa allt de dåliga i vårat förhållande men mitt i det dåliga fick vi reda på att min mammas cancer hade spridit sig till hjärnan. 
Där och då förstod jag att jag inte skulle dra ut på mitt och Kennys förhållande mer, för livet är alldels för kort för att gå runt i något man vet att man inte vill vara i. Det hände en massa andra grejer på vägen här men för att göra en redan lång historia kort, jag lämnade Kenny. 

Richard var som sagt fortfarande bara en vän och det var inget konstigt med de. 
Men ju mer tiden gick och ju mer Richard ställde upp för mig i allt, när livet va som i sitt jobbigaste skede stod han där vid min sida och förgyllde min dag så gott han kunde.
Han gjorde allt för mig och när jag var ledsen körde han i väg med mig mitt i nätterna och hittade på massa galenskaper så att jag var tvungen att byta ut mina hemska tankar mot att leva i nuet och ha roligt ihop med honom.

Richard är den mest underbara människa jag känner han gör mitt liv varje dag till ett äventyr och jag har ALLTID roligt med honom. 

Jag ska vara ärlig och säga att jag länge kämpade emot dom känslorna jag hade för honom för att jag förstod att det skulle bli ett liv på omgivning eftersom vi hade/har det förflutna vi har. Men envis som synden stod han där vid min dörr nära på varje dag och lyste med sin kärlek till mig. 
Jag kunde inte annat än älska honom.
 
Men det som fick mig att verkligen bestämma mig för att strunta i omgivningen och vad folk trodde, det var min dåvarande kollega som påminnde mig att livet inte alltid blir som man tror och att jag borde leva nu och inte leva genom att behaga andra utan göra det jag vill och känner. Sen när mamma gick bort, fanns han där som en soldat som ville skydda mig mot allt som gjorde ont, även om det i detta fallet inte gick. Men tyvärr fick jag lära mig att, man kan dö när man bara är 49år och har halva livet kvar... ..så jag tänker ALDRIG ångra att jag inte gjort det jag absolut vet att mitt hjärta vill.

Så den 19/7-14 släppte jag äntligen på min idiot spärr och valde kärleken framför omgivningen. 

Ett halv år senare, knappt inte ens ett halv år, 24/12-14 friade Richard till mig. 
"Har man något så bra så håller man fast i det så inte någon annan hinner före" älskar hans motivation till det tidiga frieriet. 
Jag sa såklart JA..! 

2015 07 18, när vi nästan (dagen efter) firade våran 1års dag gifte vi oss på stranden i Mellbystrand ♡ 
Bröllopet blev magiskt och vi lever iaf änsålänge lyckliga i alla våra dagar. 

Som jag skrev tidigare, livet med Richard är ett stort äventyret och är det inte det en dag så gör han det till det. Och om mindre än en månad åker vi på våran bröllopsresa, 10/11-15 då bär det av mot Gambia, och jag längtar såå..

Det finns så mycket mer att berätta om min fantastiska man och allt spännande han har hittat på med mig, han är en galen, kärleksam, spontan, rolig och jag känner mig alltid trygg i hans famn. Han är även världens bästa bonuspappa till mina barn, och det är det som betyder mest för mig♡ 

Ja detta blev nog de längsta inlägget jag någonsin gjort men ändå har jag inte berättat om hälften av alla galenskaper jag och min man har hittat på.. 

ÄLSKAR DIG RICHARD FÖR ALLTID♡
| |
#1 - - Anonym:

Fint skrivet ❤️

Upp