Moyana Corigan!!

I morgon ska jag på möte med en av ägarna till hudvårds företaget Moyana Corigan. Jag har bestämt mig för att bli säljare för dom och i morgon antar jag att jag ska få den infon jag behöver för att börja sälja.
Jag har redan flera som har bokat partyn. Detta ska bli mycket roligt.!


Moyana Corigan är ett företag som är startat 2003 av en mamma och dotter. Så här skriver dom om sitt företag:
Varför starta ett nytt alternativ, när det redan finns ett överflöd av dyra och billiga hudkrämer och ansiktsprodukter? Alla dessa sensa­tionella och superaktiva anti-rynk-krämer med nya fantastiska formula som ska vara så bra…

Vad är det för ingredienser i dessa produkter som är så fantastiskt bra? Vi började fundera på detta och bestämde oss till slut för att dyka djupt ner i hudvårds- och kosmetikavärldens förlovade land för att kolla fakta.

Vi upptäckte att allt inte riktigt är så bra som produkt­erna sades lova. Många ”hudvårdande” produkter visade sig innehålla ämnen som inte tillför huden någonting, ämnen som t o m kan vara direkt skadliga,

t ex reproduktions­toxiska (kan påverka möjligheten att få barn), allergi­fram­kallande eller t o m cancerogena.

Mineralolja upptäckte vi är en mycket vanlig ingrediens i hudvårdsprodukter och kosmetika. Det är en restprodukt från råolja och ur den utvinner man också bl a asfalt, biltvättmedel, bensin, symaskinsolja och olja till bil­motorer. Mineraloljan är beroendeframkallande. Huden blir mjuk och behaglig i början men torkar ut på sikt och man måste fortsätta att smörja in sig för att hålla huden mjuk. Mineral­oljan blockerar dessutom porerna och hindrar huden från att ta upp vitaminer.

Mineralolja betecknas t ex Parafinum Liquidum, Vaseline, Petroleum, Petrolatum, Vitolja mm i ingrediensförteckningen. Står det i början av ingredienserna innehåller krämen mest av detta.


I innehållsförteckningarna på hud- och hårvårdsprodukter står s k INCI-namn och sifferkombinationer som iallafall vi upplever att man bör vara expert för att förstå. Därför skriver vi även på svenska vad våra produkter innehåller.

Allt vi upptäckte och lärde oss om hudvårdsbranschen under den här tiden påverkade oss till att starta ett naturligt alternativ.

Sedan 2003 finns därför Moyana Corigan. Vi vill erbjuda naturliga hudkrämer, ansiktsprodukter, duschkrämer och bad­oljor. Kosmetika med naturliga ingredienser. Massageoljor framställda av det naturen ger oss. Samt annat som ger oss ett naturligt välbefinnande.

Hudvård helt naturligt!

Madelene Christensson & Monica Karlsson


Så är ni intresserade av party, hör av er till mig på [email protected]
Allmänt | |
Upp