Hjälp de brinner..!! 112..!!

Vaknade i måndags morses av att de lät som ett fräsande ljud på åvanvåningen, men tänkte inte mer på de utan sov vidare i inte ens en sekund till för då satte brandlarmet igång.
Fasen..!, tänkte jag, kom på att Kenny tänt lite ljus för de var så kallt i huset.
Jag sprang upp och mötes av att mitt köksbord ståd i lågor. De var min duk och min lampa som hänge åvanför bordet som brann som bara den.
Ringde dirket 112, för de brann så mycket.
Sprang sen ner och tog på Nomie sin overall och la henne i vagnen körde ut henne och slänge ut Lotus (min vovve). Sprang sen och tog på mig själv, Kennys morgonrock fick de bli. Försökte få tag på min katt (Lisa) men hon var så rädd och gömde sig under soffan, till sist blev de så rök fyllt i rummet att jag var tvungen att springa ut. Så jag fick aldrig med mig Lisa.. (Var så orolig för henne, men hon mår topp nu iaf.)
Gick in till min hyres värd för de var så kallt..
Sen kom 3st brandbilar, en ambulanshelikopter, en ambulansbil och 2st polisbilar. Polisen kom och förhörde mig om vad som hade hänt och ambulanspersonalen kollade så allt var okej med mig och Nomie. Allt var fint:) Jag hade andats in lite rök och dom tycket att jag skulle följa med i helikoptern. De ville jag inte, men efter dom hade åkt ångrade jag mig nästan, kanske var ända chansen jag kommer att få till att åka helikopter.
Nu har vi bott hos Nomies farmor (Susanne) i snart 3dagar. Va i huset idag och stada. Vi kom lindrigt undan, men kommer få måla om taket och tapetsera om en vägg. Köksbordet va inte mycket att hurra för, så de får bli ett nytt.
Tackar gud för brandlarmet..!!
//Amanda
Allmänt | |
#1 - - jannike:

Vilken jävla tur att det gick bra med er! Hörde om de nånstans men att de hade varit hos några pensionärer uppe i erska sen tänkte jag inte mer på det. Skönt med tur i oturen :) Kram

Upp