Orolig och nu lättad!!

I morses vaknade jag och hade fått en blödning, detta har aldrig hänt mig tidigare i graviditeten så jag blev ju jätte orolig. Jag gick ändå till jobbet som ligger 100m ifrån där jag bor ungefär och ringde därifrån till sjukvårdsupplyssningen. Dom sa att jag skulle ringa till min förlossning och kolla med dom vad dom tyckte, så de gjorde jag.
På förlossningen fick jag prata med en jätte trevlig BM som inte tycket att de va akut men dom ville att jag skulle komma in, jag fick en tid kl.15. Jag ringde självklart till min sambo och bad honom komma hem så vi kunde vara på förlossningen till kl.15.

De e verkligen som en laburint på sjukhuset, tog en stund att hitta till förlossningen. När vi väl kom dit så fick vi vänta 10min och sen fick vi prata med en BM (Ing-Marie) som vi lyssnade på hjärtljuden med, nu låg dom runt 140slag i minuten. Sen när de var gjort fick vi vänta på en doktor och de gjorde vi i 2timmar. Sen när väl doktorn kom gjorde dom ett ultraljud både utan på och vaginalt. Allt såg bara fint ut sa hon. SKÖNT!! Blev ju riktigt orolig..

Jag fick även känna att de va riktigt svin kallt ute och jag har ingen jacka, så vi åkte direkt från förlossningen till HM för att leta jacka till mig. När vi kommer dit går vi runt och letar på både vanliga och gravid avdelningen men hittar inget, så jag frågar en i personalen och får ett jätte snäsigt svar ''att några gravid jackor har vi minsan inte''.
Oj tänkte jag, förlåt att man är gravid under vinterhalv året.. Istället fick jag gå in på ''name it'' en super mysig barn/bebis klädaffär där dom har ett litet utbud av gravid kläder. Där hitta jag en super super snygg jacka från Mama Licious. Perfekt..!

Jag är iaf överlycklig att mitt mirakel är friskt och att allt gick bra..!
Trevlig personal på förlossningen va de oxå..

//Amanda
Allmänt | |
Upp